Pulsul zilei: studentul la inginerie al zilelor noastre

November 20th, 2009 by Claudiu Leave a reply »

Pe scurt, este ca si vremurile traversate: ratacit, ambiguu, confuz, dezinteresat si fara sclipire.

Astazi am fost vizitati de catre un grup de studenti┬áde la automatizari ai universitatii din Cluj. O vizita organizata si care trebuie sa vina in sprijinul informatiilor pe care curicula scolara le asigura. Multi si’atat. Fara intrebari tehnice la ei, ba chiar pe alocuri mai interesati de conversatii telefonice decat prezentarea fluxului tehnologic.

Nu mi-am propus sa scriu un post rautacios, insa realitatea asta ne priveste pe toti:

  • Angajatori: care vor avea in viitor o problema cu forta calificata de munca si implicit productivitate/ competivitate;
  • Invatamant: care are o problema de identitate si credibilitate. Produsul muncii lor este defazat fata de vremurile traversate;
  • Societate: cu oameni mai degraba asistati decat suport pentru ea;

Nu asta asteptam parca sa scriu, acum dupa aproape 20 de ani de “experienta” in sistemul “capitalist de piata”, insa uneori am impresia ca suntem exact de unde am plecat, revenind mereu si mereu in acelasi punct de plecare.

Share
Advertisement

2 comments

  1. Licurici says:

    Buna,
    Da asta chiar ca e o problema, am intilnit si eu studenti la Fizica care nu stiau Legea lui Arhimde (sau Principiul), eonomisti care nu stiau nr contului Casa, si alte “ciudatenii”… si ne tot legam de americani ca ei sunt specializati doar pe o problema. Noi nu mai suntem nici “polispeializati” nici “unispecializati” (adica generatiile de zi) sunt si ei asa confunzi intr-o tara confuza.
    Pacat ca nu profita de toate ocaziile de a se informa. Noua ne spuneau la facultate ca e important sa inveti sa cauti….

    • Licurici vorbesti de informare? ­čÖé I-am intrebat daca au auzit de noi si stiu cu ce ne ocupam? Ma asteptam un raspuns in cor “DA”, insa numai unii, asa stingher mi-au raspuns. Si atunci ma intreb la ce bun ca avem telefoane cu interconectare la internet?

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is: