Reportaj: “Pasiunea dincolo de cariera”

June 10th, 2010 by Claudiu Leave a reply »

Stiti ca exista oameni minunati pe langa care trecem zi de zi fara sa le acordam prea multa atentie?

Am aflat de el pur intamplator, cititind un articol intr-un ziar. Articolul era despre avioane si aerodroame la Bistrita. Stiu, suna ciudat asemenea aparitii in micul si cochetul nostru burg. Dar ce m-a surprins si mai mult a fost sa aflu ca unul din cei 3 proprietari de avion din Bistrita este coleg cu mine. Se numeste Daniel Iuga si este mecanic intr-o companie producatoare de cablaje pentru Mercedes.

Musai trebuie sa-l cunosc, mi-am zis si asa am si facut. M-am pornit asadar unde altundeva decat catre locul (hangarul) unde isi tine avionul, sa vad si eu minunatie de avion.

Daniel lucreaza de 2 ani in aceiasi companie cu mine. Inainte de asta a mai lucrat in armata, unde a indeplinit numeroase misiuni in cele mai fierbinti puncte ale planetei: Kosovo, Afghanistan si Irak. Pasiunea pentru mecanica l-a facut sa urmeze de mic cursurile de aeromodelism de la Bistrita, a invatat sa repare tancuri in armata sau motociclete, o alta pasiune de-a lui.

In 2001 si-a cumparat un motodeltaplan pe care a reusit sa-l prabuseasca dupa 3 ore de instruire. Nu a mai avut el timp sa-l astepte pe instructor si fara prea multa experienta a nesocotit conditiile meteorologice, iar in primul viraj s-a intors la pamant mai repede decat si-a propus. Nu a renuntat insa asa usor, pentru ca in 2003 cu banii pe care i-a castigat in Afghanistan si-a cumparat primul avion. Pe acesta insa nu a reusit sa-l rastoarne el … insa i l-a rasturnat o furtuna, in timp ce avionul era la sol. Mare tragedie la acea vreme, Daniel si-a zis ca s-a terminat cu zburatul, asa ca s-a reorientat catre o pasiune mai veche: si-a cumparat un motor.

Doar ca prima “dragoste” nu se uita asa usor, iar in 2009 si-a mai cumparat un avion, de data asa in rate, da, ati auzit bine, si-a luat avion in rate. E un avion mai special, de fapt e primul model ultrausor de avion introdus de francezi in Europa, dupa o reteta inspirata de la americani. Modelul de avion pe care il are este unul cu panza ce zboara cu 120km/ h avand un motor de 65 cai putere in 2 timpi.

Ei bine aventurile continua si cu acest model. In primul lui drum cand l-a adus acasa de la Baia Mare, Daniel a calculat gresit necesarul de benzina si uite asa, in Tarpiu a fost nevoit sa faca o aterizare fortata in gradina unui om. “Da … da, mare e gradina ta Doamne”, asa si-a zis si gospodarul la care a aterizat in gradina cand Daniel i-a batut la usa rugandu-l sa-l ajute sa ajunga la o benzinarie, deoarece a ramas fara benzina la avion. Desi avionul sau poate sa zboare si la 3500 m altitudine, lui Daniel ii place sa zboare la rasul copacilor, doar e mai incitant.

Daniel inca nu are brevet, dar spera ca in 2 luni sa-l poata obtine. Nu e usor lucru sa obtii unul, deoarece aici, la Bistrita nu avem instructori agreati, astfel incat trebuie sa astepte 3 saptamani pana ii vine randul si instructorul de la Cluj. Se gandeste la acea zi insa cu nerabdare, pentru ca atunci in sfarsit va putea sa zboare zilnic.

Dar nevoia sa de aventura nu se opreste aici, iar la acest capitol Daniel pare de nepotolit.

La fel si-a zis si in urma cu 2 ani cand a strabatut toata Europa, din Anglia si pana in Romania pe motocicleta. Da, da ati auzit bine, 3 zile i-au trebuit lui Daniel sa aduca motocicleta unui prieten in Romania din Anglia. Si la fel cum ne-a obijnuit si aceasta a fost o calatorie pe cinste: l-a incurcat GPS-ul prin Germania si a trebuit sa inconjoare 600 km iar Ungaria intreaga a strabatut-o doar pe timp de ploaie. Sigur in afara de faptul ca viziera de la casca ii era mai tot timpul murdara iar picioarele ude, nimic altceva nu l-a deranjat. Si ar face-o din nou, doar gandul de dimineata, cand te trezesti si stii ca nu ai nimic altcea de facut in acea zi decat sa conduci ii este suficient. Suficient insa cu o conditie: sa nu trebuiasca sa vina a 2 zi la munca, pentru ca dupa 3 zile petrecute pe motocicleta, Daniel, cand a venit la munca a ramas teapan de spate si bineanteles, urmatoarele 5 zile si le-a petrecut in concediu de odihna. Cine sa-l mai creada ca-l doare spatele pentru ca a traversat intreaga Europa cu motocicleta, doar toate astea par povesti fantastice, nu?

Nimic insa nu-l sperie pe minunatul nostru aventurier care viseaza ca intruna din zi va avea un avion adevarat din aluminiu, pentru ca la final de zi Daniel nu este decat “un mecanic cu capul in nori”.

Share
Advertisement

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is: