Piata serviciilor de training, acum (I)

August 31st, 2010 by Claudiu Leave a reply »

Piata serviciilor de training din Romania incepe sa-si revina, sau oricum a inceput sa miste > ascendent. In general ma refer, la marea masa a firmelor care presteaza astfel de servicii, pentru ca oricum jucatorii importanti si veritabili de pe piata cred ca nu au resimit criza, ba si-au pastrat aceleasi tarife, eventual cel mult daca reletia era una “traditionala, de parteneriat” primeai un bonus la achizitionarea unui serviciu.

Cum se face ca s-a intamplat asa? Simplu, targhetul acestor firme era constituit oricum din acele companii mature care au inteles ca momentele de criza sunt momentele cheie, ce creaza oportunitati de retentie a personalului si eventual consolidare a echipei cu personal calificat si experienta la un pret corect pentru momentul dat:

Cate companii au inteles si dezvoltat strategic o astfel de strategie de instruire a personalului in vremuri de criza? Cate companii au inteles ca paradigma de ieri si de astazi s-a schimbat? si ca daca pana mai ieri faceai training pe un fond de dezvoltare si crestere, acum trebuie sa continui cu training de mentinere si ca inclusiv aceiasi specialisti care “spargeau” boxofice-ul, acum trebuie sa-si redefineasca valorile, obiectivele, strategiile fata de noile realitati.

Pentru acesti jucatori piata de training nu a fost in criza. Agenda firmelor consacrate de pe piata era “booked out” pentru cateva luni in avans.

… despre ceilalti … poate (sigur) unii au disparut/ restructurat/ reorganizat sau inghetat businessul.

Dar ce e cel mai important, in opinia mea de acum incolo sa fie schimbat de catre toate firmele, dar absolut toate firmele de training: este felul in care isi abordeaza clientii, metoda prin care isi prezinta noile produse/ servicii atat potentialilor noi clienti, dar si celor vechi.

Marturisesc ca nici un mare jucator abordat pe piata nu m-a convins asa cum ar fi de asteptat astazi in 2010: mereu le-am verificat si rasverificat referinte, cross checking-ul curriculei si privit cu retinere noile module/ programe de instruire propuse:

De ce sa aleg noul tau proiect/ propunere ta de training?

  • pentru ca am mai lucrat impreuna?
  • pentru ca ai un portofoliu substantial de clienti?
  • pentru ca ai experinta in domeniul meu de activitate?
  • pentru ca mi-ai evaluat nevoile interne de instruire?
  • pentru ca e la oferta?

De ce? tu cum ai raspunde, care anume ar trebui sa fie abordarea pe acesta piata, astazi in 2010?

Raspunsul meu? … in postul viitor …

sursa poza

Share
Advertisement

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is: